banner

RE: Rakkaudesta Bloggaamiseen

Blogi

Tiistai 18.09.2007, kello 20:27

Waltonen perusti RE:n kilpailijan

Suomen Digiscenen nuorin grand old man Janne W perusti Facebookiin ryhmän nimeltään "

There's something happening in Finnish digital agency branch... " Perusidea lienee paikata samaa huhutiedonjanoa, jota varten RE:kin aikanaan syntyi.

Jannen idea on kannatettava, jo siksikin, että nykyiseen web 2.0 ideologiaan sopii paremmin toimintamalli, jossa kuka tahansa voi toimia tiedon jakajana. Lisäksi Facebookin vihdoin lyötyä itsensä läpi Suomeenkin, kohderyhmäkin löytynee aika kattavasti palvelun piiristä.

Eli sinä joka luet tämän, klikkaa itsesi sisään ja liity joukkoon! www.facebook.com

Kommentit

tutkailija 18.09.2007 kello 21:27
"Perusidea lienee paikata samaa huhutiedonjanoa, jota varten RE:kin aikanaan syntyi." Eikös tuossa ole nyt ihan vain idea puffata jotain perusteilla olevaa firmaa? Näin voisi päätellä tuosta ryhmän tarkemmasta kuvauksesta: Group InfoName: There's something happening in Finnish digital agency branch... Type: Business - Employment & Work Description: ...and I need to know what! Senior designers, project and account managers, planners and managing directors are leaving their high-level positions in prosperous agencies. What is happening? Do you know or do you want to know?
Moeykky 19.09.2007 kello 10:10
Suomen Digiscenen selvästi vanhin juniori Paavo P perusti Facebookiin ryhmän nimeltään "Something's happening in digital agency branch ...but who gives a shit?" Eli sinä joka luet tämän, klikkaa itsesi sisään ja liity joukkoon! www.facebook.com
juudas 19.09.2007 kello 10:33
Oli mikä oli, olen yllättynyt groupin koosta! Hienosti jengiä saatu kasaan.
JP 19.09.2007 kello 14:46
RE:n ohella alan uutisia löytyy nykyään aika hyvin http://vierityspalkki.fi -ryhmäblogista.
MK 20.09.2007 kello 17:26
RE:n ohella? Eihän täällä ole uutisia kuin kerran vuodessa.
KK 22.09.2007 kello 11:03
Joo, tosiaan. Täällähän ei tapahdu mitään muuta kuin liukuhihnalla ja sielläkin homma laahaa aika isolla kädellä. Ramilla taitaa olla tärkeämpääkin tekemistä kuin päivitellä hihnaa, yms. Kannattaisko tosiaan edes liukuhihnan päähän hommata joku uus päivittelijä?
MK 24.09.2007 kello 10:31
Ymmärtääkseni liukuhihnaa päivittävät yritykset itse. Mutta näyttäisi moni yritys olevan aika passiivinen: Liukuhihnan mukaan esimerkiksi Satama olisi tehnyt vain kuusi julkistusta tänä vuonna ja Ego kolme.
Jani / RE: 25.09.2007 kello 16:36
Firmat ilmoittavat duunit hinalle, mutta työt menevät vielä syynin läpi eli ihan kaikkea ei julkaista. Muuten hihna täyttyisi Pirjon kampaamon kotisivuista. Uutispalstaa ja artikkelipuolta herätellään parasta aikaa henkiin, palkkasimme juuri Jonathan Manderin päätoimittajaksi. Ensimmäinen juttupaketti luvassa parin viikon sisään. Uutisvinkkejä kannattaa laittaa Jonnelle osoitteeseen: jonne(at)rekaksois.com.
Tuttu mies 26.09.2007 kello 10:48
RE:n politiikka liukuhihnan suhteen on vähintäänkin erikoinen. Kokemuksesta voin kertoa, että täysin liukuhihnalla julkaistuja sivustoja vastaavat saitit eivät ole menneet läpi. Paremmatkin ovat jääneet rannalle. Pyynnöstä huolimatta ei ole myöskään alennettu kertomaan, miksi jokin tietty työ ei kelpaa liukuhihnalle. Samaan aikaan liukuhihnalla julkaistaan esimerkiksi tällaista, jonka ei luulisi menevän minkään kriteeristön läpi, IMO: http://www.uusidigitoimisto.com/ Kyse taitaa olla enemmän siitä, että tiettyjen firmojen tuotokset kelpuutetaan, oli ne mitä tahansa, ja muiden ei. Taitaa kriteeristö rakentua liukuhihnan ylläpitäjien sosiaalisesta verkostosta, kehä III:sta ja RE:n yritysoppaasta. Mitä RE:hen muuten tulee, niin eipä ole paljon kehumista. Tyhjiä lupauksia, kaveriporukan "uutisia", utopioita herättää jotain sellaista henkiin, joka on ajat sitten kuollut muttei kuopattu (RE).
Jani / RE: 26.09.2007 kello 16:07
Tarkennetaan vielä edelliseen postaukseeni se että sen verran kapitalisteja me kuitenkin ollaan että Liukuhihnalla menevät läpi kaikkien RE:n yritysoppaassa olevien firmojen duunit. Ja kriteeristöstä sen verran että pelkkä työn jälki ei ole ainoa kriteeri vaan myös se onko aihe tai asiakas kiinnostava. Siksi esim. julkaisimme tuon uusidigitoimisto.com:in koska se aiheena kiinnostaa useita lukijoita. Jos joku tekee Nokialle surkean kampanjan se julkaistaan taatusti. Ehdottaisin että Tuttu mies postaa ne työt tänne blogiin joita me ei ole huolittu hihnalle ja lukijat voivat kommentoida oliko meidän tuomio väärä.
Tuntematon mies 26.09.2007 kello 16:35
Vaikka tuo uusi toimisto saattaakin kiinnostaa, niin heidän saitin esille nostaminen vaatii kyllä tarkempia perusteluita.
Kateellinen 26.09.2007 kello 17:45
Joo, ehdottomasti nyt joku roti tähän hommaan! Ei oo reiluu hei, et uusidigitoimisto.com:ia puffataan tolleen!
Tuttu mies 26.09.2007 kello 18:24
Tämä blogi ei varmasti ole tarkoitettu asiakkaiden sivustojen arviointiin. Olen tarpeeksi meritoitunut, että tiedän mistä kirjoitan. Mutta vastauksessanne myönsittekin, ettei laatu ole ainoa kriteeri. Muut kriteerit tuntuvat olevan juuri niitä mitä epäilinkin. Rehellisyyden nimissä voisitte myöntää, että kyse on täysin subjektiivisista mieltymyksistänne siitä, mitä, kuka ja kenelle on kiinnostavaa.
Vieras mies 27.09.2007 kello 10:29
Mun mielestä Janille ja rekaksois.comin jengille pitää antaa propsit siitä, että nostavat puheenaiheita esiin. Jos uusidigitoimisto.com:in suhteen kysymys on subjektiivisesta mieltymyksestä, niin mitäs sitten, semmoista se elämä ja journalismi on.
tarkkailija 27.09.2007 kello 11:05
kannatan sananvapautta. ja eikös verkko ole siitä hassu kommunikaatiokanava, että siellä pystyy myös fiksusti manipuloimaan? ja käsittääkseni markkinointialalla ei ole vallan poikkeuksellista, että pöhinää luodaan kuten tässä on päässyt käymään? ja vielä: pöhinää ei synny ilman kohderyhmää joka on aiheesta kiinnostunut. noin niinku yleensä, tiättekös?
Suomalainen tapa 27.09.2007 kello 11:36
Jotenkin huomaa taas, että ollaan Suomessa. Jotkut ovat selvästi tekemässä jotain sellaista, mitä suomalaisella digimedia/markkinointialalla ei ole tehty liian pitkään aikaan. Itse työskentelen suomalaisessa digitoimistossa (tai mikä tämä nyt lienee) ja voin rehellisesti todeta, että täällä mennään niin samoja uria pitkin kaavoihin kangistuneena. Omasta puolestani toivotan onnea kavereille uuteen yritykseen. On se vaan todettava, että kateus se tosiaan on aika helvetin syvällä suomalaisessa DNA:ssa. Tämä keskusteluthreadi sen taas heinosti konkretisoi.
tarkkailija 27.09.2007 kello 14:36
toivottavasti minut ymmärrettiin oikein- olen täysin samaa mieltä kuin "suomalainen tapa". eli onnea vaan kundeille, ja jos ovat onnistuneet julkisuutta ja alan sisäsiittoisuutta ja uteliaisuutta hyödyntämään, niin go for it!
Pöhinäättöri 27.09.2007 kello 14:48
Ja samaa mieltä!!! Mikä siinä onkaan, kun joku saa vähän huomiota ni pitää heti alkaa kaivamaan puukkoja. Hyvä juttu tosiaan kundit - kateelliset kaarelle! That's the spirit!
Tuttu mies 27.09.2007 kello 20:07
Sillä tavalla. Ilmeisesti minua nyt syytetään kateelliseksi, kun kritisoin _RE:tä_ ja uusidigitoimisto.com oli _vain_yksi_esimerkki_ RE:n tavasta valikoida liukuhihnalla julkaistavia töitä. Eli alkuperäinen aihe hukkui sinne jonnekin. Ainakin tämä thread osoitti, että uusidigitoimisto.com kiinnostaa, joten kaipa se sittenkin on paikkansa liukuhihnalla ansainnut. ;-)
Meritoitunut mies 28.09.2007 kello 00:39
No, jos ei tuntemattoman miehen tuotokset ole läpäisseet seulaa, niin mieluusti näkisin nuo proggikset. Aikamoiset hässäkät nimittäin seulan tuntuvat läpäisevän...IMO. Mieluummin uudesta haippidigitoimistosta luen kuin ryhäsen leipomon kotisivusta...
Tuttu mies 28.09.2007 kello 16:53
Kuten sanoin, tämä keskustelu ei todellakaan ole oikea paikka postata asiakkaiden URL:eja. Tässä keskustelussa saavutin jo sen, minkä halusin tulevan ilmi: RE:n liukuhihnan julkaisupäätökset eivät perustu sivustojen laatuun.
Tuntematon mies 28.09.2007 kello 20:16
Don't believe the hype
tarkkailija 28.09.2007 kello 20:39
eli ilmeisesti nimim. "tuttu mies" kokee olevansa SEKÄ tämän sivuston moderaattori ETTÄ se paljon kaivattu taho joka määrittelee mitä avoimissa verkkopalveluissa saa julkaista ja mitä ei- HIENOA!
Dave Nofmeister 28.09.2007 kello 22:41
I believe that it is hype as well.
Tuttu mies 29.09.2007 kello 11:10
Tarkkailija: Enpä ole muuta kuin kertonut mielipiteeni, minkä luulisi olevan sinustakin ihan ok avoimessa verkkopalvelussa. On täysin normaalia antaa palautetta, kriittistäkin, RE:n tyyppisestä uutispalvelusta.
anti-hype 29.09.2007 kello 13:30
Yritetään vielä vähän lisää!! Jos tähän ketjuun saadaan yli sata viestiä, niin mä nimeän lapseni uusidigitoimisto.com:iksi.
Jermu 29.09.2007 kello 22:31
Johan on sutinaa. Jopa pöhinää, jos tarkkoja ollaan. Hienoa, että RE: on herännyt ja anti-hypen skidi pääsee historian kirjoihin. Onko ton hypetoimiston nimi siis oikeasti "uusi digitoimisto"??
hoplaa 30.09.2007 kello 18:23
Ei löydy ytj:stä firmaa jonka nimessä olisi digitoimisto.
Jortikka 30.09.2007 kello 19:43
Ja edelleenkin se RE: taitaa julkaista just vain niitä duuneja kun huvitta. Eikö? Ja joku puhui täällä vielä jopa "RE:n tyyppisestä uutispalvelusta". HAH! Uutisointia vallan! :)=)
Jore 30.09.2007 kello 19:56
Ja se piti vielä lisätä että RE:llä tuntuu olevan aika ihmeellinen tuo yritysoppaan hinnoittelu. Yritykset (mm. mainostoimistot) joiden kanssa esim. Paper Jam tekee yhteistyötä pääsevät yritysoppaaseen ilmaiseksi ja muille firmoille myydään paikkoja sinne jopa 800 euron vuosihintaan? Itse en maksaisi tuota summaa siitä että voisin sitten julkaista tekeleitä liukuhihnalla jota käy selaamassa vain muut saman alan tekijät. Ja päivittäkää ny helevetissä edes toi etusivun uutisanti hieman uudempaan. :)
Jore 30.09.2007 kello 19:56
Ja se piti vielä lisätä että RE:llä tuntuu olevan aika ihmeellinen tuo yritysoppaan hinnoittelu. Yritykset (mm. mainostoimistot) joiden kanssa esim. Paper Jam tekee yhteistyötä pääsevät yritysoppaaseen ilmaiseksi ja muille firmoille myydään paikkoja sinne jopa 800 euron vuosihintaan? Itse en maksaisi tuota summaa siitä että voisin sitten julkaista tekeleitä liukuhihnalla jota käy selaamassa vain muut saman alan tekijät. Ja päivittäkää ny helevetissä edes toi etusivun uutisanti hieman uudempaan. :)
Yritysopas on passé 30.09.2007 kello 21:59
En kyllä itsekään ymmärrä, miten kukaan viitsii maksaa yritysoppaasta. Mallihan on lähes yhtä venäläinen kuin muutkin "ilmaisluettelot", johon firmasi on yllättäen päätetty listata.. RE: voisi nyt ryhdistäytyä, lanseerata uuden yritysoppaan ilmaiseksi ja avartaa liukuhihna kaikille yritysoppaaseen ilmaiseksi rekisteröityneille. Ja lähettäkää nyt perkele vaikka lasku sinne uusidigitoimisto.comiin liukuhihnan näkyvyydestä, eikös jeh?
Yritysoppaan hinnoittelu 01.10.2007 kello 12:56
Tiedän, että joillekin on esitetty jopa 1500 euroa vuodessa tasoisia hintapyyntöjä.
Kake 01.10.2007 kello 15:01
No huh huh! Ai 1500 euron laskujakin for real? Jo on touhua! :) Hyvä jätkät! Keep on going!
kari tuvio 01.10.2007 kello 22:14
Kas kas, jotain uutta hypetoimiston sivuilla. Onkos lanseeraus siirtynyt vai muistanko väärin, että aiemmin sivuilla luki 3.10... Näyttää nokian ovelta tai jotenkin noksu tulee noista laatikoista mieleen.
Entourage 02.10.2007 kello 10:50
Milloinkas supertoimisto kertoo itsestään enemmän vai onko tämä nyt vain joku nerokas RE:n oma pöhinäkampanja, jolla saatiin palvelu ylös?
Pikkulintu 02.10.2007 kello 13:20
4.10.2007
Pikkulintu 02.10.2007 kello 13:21
4.10.2007
evlfWoKGLe 22.08.2012 kello 09:23
there is a noticeable lack of depth in the mornis for relief pitchers at least at AA and AAA. There is Nick DeBarr and Dale Thayer. We will prolly see both of them at some point this season. And then there are some starters that are going to see a transition. Talbot may get a shot in the Rays pen at some point. Still I think one target when the trade deadline approaches is going to be young relief pitchers that can stick around for 3+ years. I think the bullpen is one place Maddon loves having experience but Friedman would like 4 or 5 of those spots to be manned by young, cheap players.Jennings and Perez are both natural center fielders. I dont think either has the arm to play right. one could potentially play right field if Crawford were ever traded. Upton on the other hand has one of the better arms in baseball. He could be a good right fielder. The big question is whether the team wants to move Upton again next year after he seems to have finally found a position that he is comfortable at. If not, the team may just have to deal with a weaker arm in right and let one of the youngsters play the corner.
SeWajxkXHAdMTSHATi 22.08.2012 kello 09:23
With wheeler and reyes lielky to be traded sometime late in the summer, would they before more bullpen help or some other position and the rays would just bring up relievers from durham. Are jennings and perez both centerfielders or are they both still young enough to learn the other outfield positions if they are to join BJ and possibly carl in the outfield?

Kommentoi

Nimesi
URL / Email
Viesti