Ma 13.02.2012 kello 09:33

Smilehouse voimakkaasti kasvavan hybris-teknologian ainoaksi toimittajaksi Suomessa

Kansainvälisesti voimakkaasti kasvava hybris-teknologiayhtiö on solminut yhteistyösopimuksen kotimaisen Smilehousen kanssa. Läheisen kumppanuuden myötä Smilehouse pääsee toteuttamaan suomalaisille kaupan alan yrityksille verkkokaupan, monikanavaisen myynnin ja asiakaspalvelun sekä tuotetiedon hallinnan ratkaisuja hybris-teknologialla - ainoana Suomessa.

Hybris on yksi maailman johtavista monikanavaisen kaupan sekä tuotetiedon hallinnan ja jakelun ohjelmistoalustoista. Kansainvälisessä myynnissään teknologiaa hyödyntävät mm. Adidas, Nikon, Spar, Procter & Gamble, Migros sekä Ericsson; Pohjoismaissa myös Danks Supermarked ja Nilson.

– Tämä on teknologiavallankumous Suomen monikanavaiselle kaupankäynnille. Hybris on ainutlaatuinen siinä, kuinka yhdellä asennuksella saa käyttöön tuotetiedon hallintaratkaisun, skaalautuvan verkkokaupan moottorin, asiakaspalvelun työkalut sekä ratkaisut varaston-, tilausten- ja sisältöjenhallintaan. Nämä kaikki ovat integroituina yhteen pakettiin, avaa Smilehousen toimitusjohtaja Jaakko Hartikainen Hybriksen merkittävyyttä käytännössä.

Konsulttiyhtiöiden Forrester, Gartner sekä Ventanan selvitysten mukaan Hybris on yksi vahvimmista ja nopeimmin kasvavista teknologioista sekä monikanavaiseen kaupankäyntiin että tuotetiedon hallintaan. Hybriksen teknologia on vallannut markkinoita erityisesti sen “all from one stack“ -ajattelun tuloksena. Yhdellä alustalla ja asennuksella kauppa saa käyttöönsä työkalut aidosti monikanavaiseen kaupankäyntiin myös globaalissa mittakaavassa. Tässä Hybris on ainoa laatuaan.

– Olemme todella innoissamme niistä mahdollisuuksista, joita Hybris tuo paitsi meille myös koko suomalaisen kaupan alalle. Kaikki muut suurten kaupparatkaisujen teknologiatoimittajat kokoavat ratkaisunsa erilaisista ohjelmistoista, jotka ovat vain tuotteistettu saman markkinointiotsikon alle, kuvaa Hartikainen eroja muihin ratkaisuihin.

Myös Suomen markkinoille pitkään tähyillyt Hybris pitää kumppanuutta arvokkaana.

– Finland is an exciting new market for us. We decided to work with Smilehouse because it knows how to implement commerce technologies successfully in the Finnish market and is well known as a leader in commerce implementation in Finland. We appreciate partners that have deep experience in their region and who are experts in understanding the needs to companies for multichannel commerce and who can implement our solutions to bring maximum benefit to our customers,“ says CEO Ariel Lüdi from Hybris GmbH.

Tiiviin yhteistyön rakentaminen käynnistyi lähes heti sopimusneuvottelujen rinnalla. Useat Smilehousen osaajista ovat jo käyneet Saksassa perehdytettävänä uuden teknologian mahdollisuuksiin.

– Oman teknologiamme läheisyys Hybriksen kanssa sekä pitkä kokemuksemme tuotekehitystoiminnasta teki meille helpoksi polkaista vauhtiin ensimmäiset projektit. Tänä vuonna pääsemme julkistamaan merkittäviä kaupparatkaisuja, raottaa Hartikainen tulevaisuutta.

Kaupan ala kehittyy jatkuvasti haastavammaksi ja kansainvälisemmäksi ympäristöksi operoida. Asiakkaat muodostavat ostopäätöksensä useissa kanavissa, joissa kaupan pitää pystyä heitä palvelemaan yhdenmukaisella laadulla ja tehokkuudella.

– Myymälöiden ja mediamainonnan rinnalla verkkokauppa, mobiiliasiointi ja sosiaalinen media tulevat jatkuvasti tärkeämmiksi. Nykypäivän vaatimuksiin vastaaminen vaatii ratkaisuja, joihin meillä on nyt Suomen vahvin kokonaistarjonta, Hartikainen arvioi.

Jaakko Hartikainen

toimitusjohtaja, Smilehouse Oy

jaakko.hartikainen@smilehouse.fi

ja

Esa Luoto

viestintä- ja markkinointipäällikkö, Smilehouse Oy

esa.luoto@smilehouse.fi

LIITTEET

Graafit globaaleista top-järjestelmistä (e-com & PCM)

www.smilehouse.fi/files/Graafit-globaaleista-top-jarjestelmista.jpg (jpg)

www.smilehouse.fi/files/Graafit-globaaleista-top-jarjestelmista.pdf (pdf)

Kuva Monikanavainen asiakas

www.smilehouse.fi/files/Kuva-monikanavainen-asiakas.jpg (jpg)

www.smilehouse.fi/files/Kuva-monikanavainen-asiakas.pdf (pdf)

Kuva Toimitusjohtaja Jaakko Hartikainen, Smilehouse

www.smilehouse.fi/files/Smilehouse_JaakkoHartikainen.jpg (jpg)

Kuva Smilehouse-logo

www.smilehouse.fi/files/smilehouse_logo.jpg (jpg)

Kuva Hybris-logo

www.smilehouse.fi/files/hybris.png (png)

Esimerkkejä hybris-asiakkaista

www.hybris.com/customers (html-link)

Smilehouse Oy (www.smilehouse.fi) on verkkokaupan ja monikanavaisen myynnin asiantuntija- ja teknologiayritys, jonka toteuttamia kaupparatkaisuja ja tilausjärjestelmiä käyttävät miljoonat kuluttajat ja b2b-asiakkaat Suomessa sekä kansainvälisesti. Suomessa Smilehousen asiakkaita ovat kuluttajakaupassa mm. Keskon Budget Sport ja Konebox, Tokmanni-konserni, MTV3, Finlayson sekä Sanoma-konserni. B2B-kaupassa Smilehousen osaamista hyödyntävät mm. Tamro, Metsäliitto, Paperipalvelu, Anglo-Nordic ja Orion.