Ti 17.01.2012 kello 09:51

Jukka Sonninen Smilehousen hallituksen puheenjohtajaksi

Jukka Sonninen on nimitetty Smilehouse Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi 1.1.2012 alkaen. Sonnisen tehtävänä on tukea Smilehousen kasvua ja ketterän strategiamallin mukaista ohjaamista nopeasti kehittyvällä toimialalla.

Jukka Sonninen on ICT-alalla tunnettu muun muassa SAP Finlandin perustaneena ensimmäisenä toimitusjohtajana, pörssiyhtiö Solteqin hallituksen jäsenenä, kansainvälisesti operoivan Aito Technologiesin hallituksen puheenjohtajana sekä Fifth Elementin toimitusjohtajana ja hallituksen jäsenenä. Smilehousen omistajat kutsuivat Sonnisen hallituksen puheenjohtajaksi hänen pitkän ja monipuolisen kokemuksensa perusteella.

– Kun kovan draivin ja osaamisen omaava porukka pyytää minua luotsaamaan hallitusta, pakkohan siihen oli tarttua. Tässä tehtävässä saan olla mukana sekä kehittämässä uutta Smilehousea että luomassa uusia liiketoimintamahdollisuuksia koko kaupan alalle, joka elää tällä hetkellä suurta muutosvaihetta, kertoo Sonninen motiiveistaan tarttua uuteen tehtävään.

Sonninen uskoo tuovansa yhtiön johtamiseen kokemusta erityisesti ketterän strategian hyödyntämisestä nopeasti muuttuvalla toimialalla, suurasiakkuuksien hoitamisesta sekä kasvuorientoituneen yhtiön johtamisesta.

– Sonnisen osaaminen on vaikuttavaa niin operatiivisella kuin strategisellakin tasolla. Lisäksi aiemman hallitusjäsenyyden myötä rakentunut vahva luottamus vakuuttivat meidät siitä, että Sonnisen johtaman hallituksen avulla saamme uutta kulmakerrointa Smilehousen kasvukäyrään, taustoittaa Smilehousen toimitusjohtaja Jaakko Hartikainen.

Smilehouse on Suomen johtavia verkkokaupan ja monikanavaisen myynnin asiantuntija- ja teknologiayrityksiä. Sen toteuttamia kauppoja ja tilausjärjestelmiä käyttävät miljoonat kuluttajat ja b2b-asiakkaat Suomessa sekä kansainvälisesti. Suomessa Smilehousen asiakkaita ovat kuluttajakaupassa mm. Keskon Budget Sport ja Konebox, Tokmanni-konserni, MTV3, Finlayson sekä Sanoma-konserni. B2B-kaupassa Smilehousen osaamista hyödyntävät mm. Tamro, Paperipalvelu, Anglo-Nordic ja Orion.

Jukka Sonninen

jukka.sonninen@smilehouse.fi